Afanasievo culture
https://en.wikipedia.org/wiki/Afanasievo_culture
** 간단 정리
1) The Afanasievo culture, or Afanasevo culture는 동기시대(금석병용시대) 약 3300-2500 BCE 동안에 the Minusinsk Basin 과 the Altai Mountains을 차지하는 남 시베리아의 최초의 고고학적 문화다.
2) Afanasevan 사람들이 the Don-Volga region의 the pre-Yamnaya Repin culture에서 기원전 3700–3300년 유라시아 스텝을 건너 이주한 사람들의 후손이라고 믿는다.
3) Afanasievo culture= Proto-Tocharian
The Afanasievo culture, or Afanasevo culture (Russian Афанасьевская культура Afanas'yevskaya kul'tura; "[the] Afanasevan culture"), is the earliest known archaeological culture of south Siberia, occupying the Minusinsk Basin and the Altai Mountains during the eneolithic era, c. 3300 to 2500 BCE. It is named after a nearby mountain, Gora Afanasieva (Russian: Гора Афанасьева, lit. 'Afanasiev's mountain') in what is now Bogradsky District, Khakassia, Russia.[2]
The Afanasievo culture, or Afanasevo culture는 동기시대(금석병용시대) 약 3300-2500 BCE 동안에 the Minusinsk Basin 과 the Altai Mountains을 차지하는 남 시베리아의 최초의 고고학적 문화다. 그것은 현재 Bogradsky District, Khakassia, Russia에 있는 Gora Afanasieva라는 산 이름을 따서 지어졌다.
David W. Anthony believes that the Afanasevan population was descended from people who migrated c. 3700–3300 BCE across the Eurasian Steppe from the pre-Yamnaya Repin culture of the Don-Volga region.[3] Because of its geographical location and dating, Anthony and earlier scholars such as Leo Klejn, J. P. Mallory and Victor H. Mair have linked the Afanasevans to the Proto-Tocharian language.[4][5][6][7]
데이비드 W. Anthony는 Afanasevan 사람들이 the Don-Volga region의 the pre-Yamnaya Repin culture에서 기원전 3700–3300년 유라시아 스텝을 건너 이주한 사람들의 후손이라고 믿는다.[3] 안소니는 지리적 위치와 연대를 이유로 레오 클레진, J. P. 말로리, 빅터 H. 메어 등 초기 학자들과 같이 아프나세반어를 프로토-토카리아어와 연관시켰다.[4][5][6][7]
< Dating >
Conventional archaeological understanding tended to date at around 2000–2500 BC. However radiocarbon gave dates as early as 3705 BC on wooden tools and 2874 BC on human remains.[8] The earliest of these dates have now been rejected, giving a date of around 3300 BC for the start of the culture.[9]
전통적인 고고학적 이해는 기원전 2000~2500년 경으로 잡는 경향이 있었다. 그러나 방사성탄소연대측정은 나무 기구는 기원전 3705년, 인간 유골은 기원전 2874년 까지 연대를 부여했다.[8] 이 날짜들 중 가장 이른 날짜는 현재 거부되었고, culture의 시작은 기원전 3300년경으로 본다.
< Culture >
Mass graves were not usual for this culture.[10] Afanasevo cemeteries include both single and small collective burials with the deceased usually flexed on their back in a pit. The burial pits are arranged in rectangular, sometimes circular, enclosures marked by stone walls. It has been argued that the burials represent family burial plots with four or five enclosures constituting the local social group.
이 문화에는 집단 무덤이 흔하지 않았다.[10] 아프나세보 공동묘지에는 고인이 구덩이에서 허리를 굽혀 매장하는 단독 및 소규모 공동묘지가 있다. 매장된 구덩이는 직사각형, 때로는 원형, 석벽으로 표시된 울타리로 배열되어 있다. 장지는 지역 사회 집단을 구성하는 네다섯 개의 울타리가 있는 가족 묘지를 나타낸다는 주장이 제기되었다.
The Afanasevo economy included cattle, sheep, and goat. Horse remains, either wild or domestic, have also been found. The Afanasevo people became the first food-producers in the area. Tools were manufactured from stone (axes, arrowheads), bone (fish-hooks, points) and antler. Among the antler pieces are objects that have been identified as possible cheek-pieces for horses. Artistic representations of wheeled vehicles found in the area has been attributed to the Afanasevo culture. Ornaments of copper, silver and gold have also been found.[4]
아프나세보 경제는 소, 양, 염소를 포함했다. 야생이든 가정용이든 말 유골도 발견됐다. 아프나세보 사람들은 이 지역에서 첫 번째 식량 생산자가 되었다. 도구는 돌(도끼, 화살촉), 뼈(피쉬 후크, 포인트) 및 (수사슴)가지 뿔로 제작되었다. 뿔조각 중에는 말 볼피스(말의 재갈 양쪽에 있는 막대기)가 가능한 것으로 확인된 물체도 있다. 이 지역에서 발견된 바퀴 달린 차량의 예술적 표현은 아프나세보 문화에서 기인한다. 구리, 은, 금의 장신구들도 발견되었다.[4]
<Biological anthropology >
At Afanasevo Gora, two strains of Yersinia pestis have been extracted from human teeth. One is dated 2909–2679 BCE; the other, 2887–2677 BCE. Both are from the same (mass) grave of seven people, and are presumed near-contemporary.[10] This strain's genes express flagellin, which triggers the human immune response; so it was not a bubonic plague.[11]
아프나세보 고라에서는 사람의 치아에서 두 종류의 Yersinia pestis(페스트균)가 추출되었다. 하나는 기원전 2909–2679년이고, 다른 하나는 기원전 2887–2677년이다. 둘 다 7명의 무덤에서 왔으며, 거의 비슷한 것으로 추정된다.[10] 이 변종의 유전자는 사람의 면역 반응을 유발하는 플라젤린을 표현한다; 그래서 그것은 부보닉 페스트(선 페스트)가 아니었다.[11]
< Genetics >
Allentoft et al. (2015) published a genetic study including four females from the Afanasievo culture. Two individuals carried mtDNA haplogroup J2a2a, one carried T2c1a2, and one carried U5a1a1.[1][16] The authors found that the Afanasievo were "genetically indistinguishable" from the Yamnaya culture.[1] The results indicated that the expansion of the ancestors of the Afanasievo people into the Altai was carried out through "large-scale migrations and population displacements",[1] without admixture with local populations.[17][1] The Afanasievo people were also found to be closely related to the Poltavka culture.[17] The authors conclude that the Afanasievo people were Indo-Europeans, perhaps ancestors of the Tocharians.[1]
알렌토프트 외 연구진(2015년)은 아파나시예보 문화의 여성 4명을 포함한 유전자 연구를 발표했다. 두 사람이 mtDNA happlogroup J2a2a, 한 사람은 T2c1a2a, 한 사람은 U5a1a1a1a1a1a를 운반했다.[1][16] 저자들은 아파나시예보가 "유전적으로 야마나야 문화와 구별할 수 없다"는 사실을 발견했다.[1] 결과는 알타이 안으로 아파나예보 사람들의 조상들이 확대된 것이 현지인구와 혼화되지 않고 '대규모 이주 및 인구대변환'[1]을 통해 이뤄졌음을 보여준다.[17][1] 아파나시예보 사람들은 폴타브카 문화와 밀접한 관련이 있는 것으로 밝혀졌다.[17] 저자들은 아파나시예보 사람들이 인도-유럽인, 어쩌면 토카리안의 조상이었을 것이라고 결론짓는다.[1]
Narasimhan et al. (2019) analyzed the remains of 24 individuals ascribed to the Afanasievo culture. Of the 14 samples of Y-DNA extracted, 10 belonged to R1b1a1a2a2, 1 to R1b1a1a2a, and 3 belonged to Q1a2. The mtDNA samples belonged to subclades of U (particularly of U5), along with T, J, H and K. The authors interpreted these results as evidence for a migration from the Pontic–Caspian steppe.[18]
나라심한 외 연구진(2019년)은 아파나시예보 문화에 기인한 24명의 유해를 분석했다. 추출한 Y-DNA 샘플 14개 중 10개는 R1b1a1a2a2에 속했고, 1개는 R1b1a1a2a에 속했고, 3개는 Q1a2에 속했다. mtDNA 샘플은 T, J, H, K와 함께 U(특히 U5의 하위 표지에 속했다. 저자들은 이러한 결과를 폰틱-카스피언 스텝으로부터의 이주를 위한 증거로 해석했다.[18]
Avoiding some double countings, as of 2021 there have been 18 finds of R1b, 3x Q1(b), 1x J1, and a late of C2
일부 이중 계수를 피하기 위해 2021년 현재 R1b, 3x Q1(b), 1x J1 및 C2 후반의 발견이 18건 있었다.
< Possible links to other cultures >
Because of its numerous traits attributed to the early Indo-Europeans, like metal-use, horses and wheeled vehicles, and cultural relations with Kurgan steppe cultures, the Afanasevans are believed to have been Indo-European-speaking.[4] Genetic studies have demonstrated a discontinuity between Afanasievo and the succeeding Siberian-originating Okunevo culture, as well as genetic differences between Afanasievo and the Tarim mummies.[19]
초기 인도-유럽인들에 기인하는 수많은 특징들, 금속활용, 말과 바퀴 달린 차량들, 쿠르간 스텝 문화와의 문화 관계들 때문에, 아파나시예보인들은 인도-유럽어를 사용했던 것으로 여겨진다.[4] 유전학 연구는 아파나시예보와 이어지는 시베리아 유래의 오쿠네보 문화 사이의 불연속성뿐만 아니라, 아파나시예보와 타림 미라 사이의 유전적 차이도 입증했다
Numerous scholars have suggested that the Afanasevo culture was responsible for the introduction of metallurgy to China.[20
수많은 학자들은 아파나시예보 문화가 중국에 야금술을 도입을 담당했다고 주장해왔다
< Successors >
The Afanasevo culture was succeeded by the Okunev culture, which is considered as an extension of the local non-Indo-European forest culture into the region.[4] The Okunev culture nevertheless displays influences from the earlier Afanasievo culture.[1] The region was subsequently occupied by the Andronovo, Karasuk, Tagar and Tashtyk cultures, respectively.[22][23]
아파나세보 문화는 이 지역안으로 현지 비인도-유럽의 산림 문화(the local non-Indo-European forest culture)의 확장으로 여겨지는 오쿠네프 문화로 계승되어졌다. [4] 그럼에도 불구하고 오쿠네프 문화는 이전의 아파나시예보 문화의 영향을 보여준다.[1] 이후 이 지역은 안드로노보, 카라수크, 타가르, 타슈티크 문화가 각각 점령했다
Allentoft and coauthors (2015) study also confirms that the Afanasevo culture was replaced by the second wave of Indo-European migrations from the Andronovo culture during late Bronze Age and early Iron Age.[1][note 2] Tarim mummies were also found to be genetically closer to the Andronovo culture[1] than to the Yamnaya culture or Afanasevo culture.
알렌토프트와 공저자(2015년) 연구는 역시 아파나세보 문화가 청동기 후기와 초기 철기 시대에 안드로노보 문화로부터 인도-유럽인 이주라는 두번째 웨이브에 의해 대체되었음을 확인시켜 준다.[1][note 2] 타림 미라는 또한 야마나야 문화나 아파나시예보 문화보다 안드로노보 문화에[1] 유전적으로 더 가까운 것으로 밝혀졌다.
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