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중동사

< Buyid dynasty 934-1062 > 위키백과

by iamcool 2022. 11. 8.
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Buyid dynasty 934-1062

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Buyid_dynasty

 

** Buyid dynasty 간단 정리

* Buyid 왕조 또는 BuyidsDaylamite 기원의 Shia Iranian 왕조입니다.

* Buyid 왕조는 934 Fars를 정복하고 Shiraz를 수도로 만든 'Ali ibn Buya'에 의해 설립되었습니다.

* 943년 압바스 칼리프를 속국으로 만들었다.

* 1055Buyids of Iraq, 셀주크에 멸망

 

** Buyid dynasty 의 주요 three principalities

(1) Shiraz

(Buyids of Fars, 9341062)

 

(2) Ray

(Buyids of Jibal, 9431029)

 

(3) Baghdad

(Buyids of Iraq, 9451055)

 

 

 

 

cf) Iranian Intermezzo= 이란의 막간(821-1055)

https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Intermezzo#Tahirids_(821873)

 

= 압바스 왕조의 퇴조와 셀주크 제국 사이에 나타난 이란 지역 무슬림 왕조들

 

1) Tahirids (821873)= 타히르 아미르국

2) Sajids (889929)

3) Saffarids (8611003)= 사파르 토후국

4) Samanids (875/819999)= 사만 제국

5) Ziyarids (9301090)

6) Buyids (9341062)= 부와이 왕조

7) Sallarids (942979)

 

 

 

 

cf) Daylamites

https://en.wikipedia.org/wiki/Daylamites

 

= the Daylam(카스피해 남서쪽 해변 북쪽 이란의 산악지역)에 사는 이란계 민족

 

 

 

 

The Buyid dynasty, or the Buyids (Persian: آل بویهÂl-e Buye; also known as Buwaihids, Bowayhids, Buyahids, or Buyyids), was a Shia Iranian dynasty[7] of Daylamite origin.[8] Coupled with the rise of other Iranian dynasties in the region, the approximate century of Buyid rule represents the period in Iranian history sometimes called the 'Iranian Intermezzo' since, after the Muslim conquest of Persia, it was an interlude between the rule of the Abbasid Caliphate and the Seljuk Empire.[9]

Buyid 왕조 또는 BuyidsDaylamite 기원의 Shia Iranian 왕조입니다. 이 지역의 다른 이란 왕조의 출현과 함께, Buyid 지배의 대략적인 세기는 이란 역사 에서 페르시아 의 무슬림 정복 이후, 압바스 칼리프와 셀주크 제국 사이에 지배시기의 막간으로 종종 ' Iraninan Intermezzo '라고 불리는 시기를 나타낸다.

 

The Buyid dynasty was founded by 'Ali ibn Buya, who in 934 conquered Fars and made Shiraz his capital. His younger brother Hasan ibn Buya conquered parts of Jibal in the late 930s, and by 943 managed to capture Ray, which he made his capital. In 945, the youngest brother, Ahmad ibn Buya, conquered Iraq and made Baghdad his capital. He received the laqab or honorific title of Mu'izz al-Dawla ("Fortifier of the State"). The eldest, 'Ali, was given the title of 'Imad al-Dawla ("Support of the State"), and Hasan was given the title of Rukn al-Dawla ("Pillar of the State").

 

Buyid 왕조는 934 Fars를 정복하고 Shiraz 를 수도로 만든 'Ali ibn Buya'에 의해 설립되었습니다. 그의 남동생 Hasan ibn Buya 930 년대 후반에 Jibal의 일부를 정복했으며, 943년까지 Ray 를 점령하여 수도로 만들었습니다. 945 년에 막내 동생 Ahmad ibn Buya 는 이라크를 정복하고 바그다드를 수도로 만들었다. 그는 Mu'izz al-Dawla ( "국가의 강화하는 사람")라는 laqab 또는 명예 타이틀을 받았다. 장남 인 'Ali'' Imad al-Dawla ('국가의 지원 ')라는 타이틀을 받았으며 HasanRukn al-Dawla ( "국가의 기둥")라는 제목을 받았습니다.

 

As Daylamite Iranians, the Buyids consciously revived symbols and practices of Iran's Sasanian Empire.[10] Beginning with 'Adud al-Dawla, they used the ancient Sasanian title Shahanshah (شاهنشاه), literally "king of kings".[11][12]

 

Daylamite Iranians으로서 the Buyids는 이란의 Sasanian Empire 의 상징과 관행을 의식적으로 부활시켰다. 'Adud al-Dawla'로 시작하여, 그들은 고대 사산 왕조 타이틀인 Shahanshah를 문자 그대로 "왕중의 왕"으로 사용했습니다.

 

At its greatest extent, the Buyid dynasty encompassed territory of most of today's Iran, Iraq, Kuwait, and Syria, along with parts of Oman, the UAE, Turkey, Afghanistan and Pakistan. During the 10th and 11th centuries, just prior to the invasion of the Seljuq Turks, the Buyids were the most influential dynasty in the Middle East.[13] Under king 'Adud al-Dawla, it became briefly the most powerful dynasty in the Middle East.[14]

 

최대 영토였을 때, Buyid 왕조는 오늘날의 이란, 이라크, 쿠웨이트, 시리아의 대부분의 영토와 오만, the UAE, 터키, 아프가니스탄, 파키스탄의 일부를 포함했습니다. 셀주크 투르크 침공 직전 10 세기와 11 세기 동안에 Buyids는 중동 에서 가장 영향력 있는 왕조였다. 'Adud al-Dawla' 왕 아래 치하에 중동에서 가장 강력한 왕조가되었다.

 

 

< Origins >

 

The word Būya (Arabic Buwayh) is a Middle Persian name ending in the diminutive ـویه (Middle Persian -ōē, modern Persian -ūyeh, Arabic -uwayh). The Buyids were descendants of Panah-Khusrow, a Zoroastrian from Daylam. He had a son named Buya, who was a fisherman from Lahijan,[15] and later left Zoroastrianism and converted to Islam.[16]:274 Buya later had three sons, named Ahmad, 'Ali, and Hasan, who would later carve the Buyid kingdom together. Most historians agree that the Buyids were Daylamites.[16]:25152[17][18][19][20][21][22][23] The Buyids claimed royal lineage from Bahram V, 15th king of the Sasanian Empire.[24

 

단어 Būya ( 아랍어 Buwayh )는 축소형 중에 중간 페르시아어 이름 엔딩이다. BuyidsDaylamZoroastrian Panah-Khusrow의 자손 이었습니다 . 그는 Lahijan 출신 어부였던 Buya라는 아들을 가졌으며, 나중에 조로아스터 교를 떠나 이슬람 으로 개종했다 . Buya는 나중에 Ahmad , 'Ali , Hasan 이라는 이름의 세 아들이 있었으며 나중에 Buyid 왕국을 함께 건설하게 되었습니다. 대부분의 역사가들은 BuyidsDaylamites라는 데 동의합니다. BuyidsSasanian Empire15 번째 왕인 Bahram V 로부터 왕족 계보를 주장했다.

 

 

< History[edit] >

 

1) Rise (934-945)[edit]

 

The founder of the dynasty, 'Ali ibn Buya, was originally a soldier in the service of the Daylamite warlord Makan ibn Kaki,[25] but later changed his adherence to the Iranian ruler Mardavij, who had established the Ziyarid dynasty, and was himself related to the ruling dynasty of Gilan,[26] a region bordering Dailam. 'Ali was later joined by his two younger brothers, Hasan ibn Buya and Ahmad ibn Buya. In 932, 'Ali was given Karaj as his fief, and thus was able to enlist other Daylamites into his own army. However, 'Ali's independent actions made Mardavij plan to have him killed, 'Ali was informed of Mardavij's plan by the latter's own vizier. The Buyids brother, with 400 of their Daylamite supporters, then fled to Fars,[27] where they managed to take control of Arrajan.[28] However, the Buyids and the Abbasid general Yaqut shortly came into a struggle for the control of Fars, which the Buyids eventually emerged victorious in.[25] This victory opened the way for the conquest of the capital of Fars, Shiraz.[29]

 

'Ali ibn Buya'라는 왕조의 창시자는 원래 Daylamite 군사령관 Makan ibn Kaki를 위해 일하는 병사 였으나, 나중에 Ziyarid 왕조를 세웠던 이란의 통치자 Mardavij에 대한 충실로 바꾸었고, Dailnam과 접경지역인 Gilan의 통치 왕조와 연관되게 되었습니다. 'Ali는 나중에 그의 두 남동생 Hasan ibn BuyaAhmad ibn Buya와 합류했습니다. 932 년 알리는 카라즈 를 자신의 영지로 받았고, 따라서 그의 군대에 다른 the Daylamites를 입대시킬 수 있었다. 그러나 'Ali'의 독립적인 행동으로 인해 Mardavij는 그를 죽일 계획을 세웠습니다. 'Ali는 최근의 자신의 vizier(수상?)에 의해 Mardavij의 계획을 알게 되었습니다. 400 명의 Daylamite 지지자들과 함께 Buyids 형제는 Fars로 도망 갔고 거기서 Arrajan 을 통제 할 수 있었습니다 . 그러나 BuyidsAbbasid 장군 Yaqut는 곧 Fars의 통제를 위해 투쟁했고, Buyids는 결국 승리를 거두었다. 이 승리는 Fars의 수도 인 Shiraz를 정복하는 길을 열었다.

 

'Ali also made an alliance with the landowners of Fars, which included the Fasanjas family, which would later produce many prominent statesmen for the Buyids. Furthermore, 'Ali also to enlist more soldiers, which included the Turks, who were made part of the cavalry. 'Ali then sent his brother Ahmad on an expedition to Kirman, but was forced to withdraw from them after opposition from the Baloch people and the Qafs.[30] However, Mardavij, who sought to depose the Abbasid caliph of Baghdad and recreate a Zoroastrian Iranian Empire, shortly wrested Khuzestan from the Abbasids and forced 'Ali to recognize him as his suzerain.[31]

 

Ali는 또한 the Fasanjas family을 포함하여 Fars의 토지 소유자들과 동맹을 맺었고, 그 후 파산 하스 가족 은 나중에 the Buyids의 많은 저명한 정치인들을 만들어 냈다. 또한 알리는 기병대에 소속 된 투르크족을 포함하여 더 많은 병사들을 모집했다. 'Ali는 그의 형제 AhmadKirman 원정대에 보냈지만, Baloch 사람들 과 Qafs의 반대에 부딧쳐 그들에게서 철수해야했습니다. 그러나 바그다드 의 압바스 칼리프를 없애고 조로아스터교 이란 제국을 재건하고자하는 Mardavij는 재빨리 the Abbasids로부터 Khuzestan을 빼앗고, 알리가 그를 그의 종주로 인정하도록 강요했다.

 

Luckily for the Buyids, Mardavij was shortly assassinated in 935, which caused chaos in the Ziyarid territories, a perfect situation for the Buyid brothers; Ali and Ahmad conquered Khuzistan, while Hasan captured the Ziyarid capital of Isfahan, and in 943 captured Rey, which became his capital, thus conquering all of Jibal. In 945, Ahmad entered Iraq and made the Abbasid Caliph his vassal, at the same receiving the laqab Mu'izz ad-Dawla ("Fortifier of the State"), while 'Ali was given the laqab Imād al-Dawla ("Support of the State"), and Hasan was given the laqab Rukn al-Dawla ("Pillar of the State").

 

Buyids에게는 다행히도 Mardavij935 년에 곧 암살되어 Ziyarid 영토에 혼란이 생겨 Buyid 형제들에게 완벽한 상황이 되었습니다. 알리와 아마드는 쿠지스탄을 정복했으며, 하산은 the Ziyarid의 수도 이스파한을 점령했고, 943 년 레이는 그의 수도가 되었다. 그리하여 Jibal의 모든 곳을 정복했다. 945 , 아마드는 이라크에 입국하여 Laqab Mu'izz ad-Dawla , "국가 요새")라는 타이틀을 받는 동시에 압바스 칼리프를 그의 속국으로 만들었다. 반면 알리는 laqab Imād al-Dawla ("Support of the State"), 그리고 하산은 the laqab Rukn al-Dawla ("Pillar of the State")이라는 타이틀을 받았다.

 

 

2) Height of power and Golden age (945-983)[edit]

 

In addition to the other territories the Buyids had conquered, Kirman was conquered in 967, Oman (967), the Jazira (979), Tabaristan (980), and Gorgan (981). After this, however, the Buyids went into a slow decline, with pieces of the confederation gradually breaking off and local dynasties under their rule becoming de facto independent.

 

Buyids가 정복 한 다른 영토 외에도 Kirman967 , Oman (967), Jazira (979), Tabaristan (980) Gorgan (981)이 정복되었습니다. 그러나 그 후 Buyids는 느리게 쇠퇴했고, 연방의 일부가 점차 무너지고 지역 왕조가 사실상 독립하게 되었다.

 

3) Decline and fall (9831048)[edit]

 

The death of Adud al-Dawla is considered the starting point of the decline of the Buyid dynasty;[32] his son Abu Kalijar Marzuban, who was in Baghdad at the time of his death, first kept his death secret in order to ensure his succession and avoid civil war. When he made the death of his father public, he was given the title of "Samsam al-Dawla". However, Adud's other son, Shirdil Abu'l-Fawaris, challenged the authority of Samsam al-Dawla, resulting in a civil war.[33] Meanwhile, a Marwanid chieftain named Badh, seized Diyabakr and forced Samsam al-Dawla to recognize him as the vassal ruler of the region.[33] Furthermore, Mu'ayyad al-Dawla also died during this period, and he was succeeded by Fakhr al-Dawla, who with the aid of Mu'ayyad al-Dawla's vizier Sahib ibn 'Abbad became the ruler of Mu'ayyad al-Dawla's possessions.[34] Another son of Adud al-Dawla, Abu Tahir Firuzshah, established himself as the ruler of Basra and took the title of "Diya' al-Dawla", while another son, Abu'l-Husain Ahmad, established himself as the ruler of Khuzistan, taking the title of "Taj al-Dawla".

 

Adud al-Dawla의 죽음은 Buyid 왕조의 쇠퇴의 시작점으로 간주됩니다. 그의 사망 당시 바그다드에 있던 그의 아들 Abu Kalijar Marzuban(아부 칼리 하르 마르 주반)은 그의 승계를 보장하고 내전을 피하기 위해 먼저 그의 죽음을 비밀로 유지했다. 그가 그의 아버지의 죽음을 공개했을 때, 그는 "Samsam al-Dawla"라는 타이틀을 받았다. 그러나 Adud의 다른 아들 Shirdil Abu'l-Fawaris Samsam al-Dawla의 권위에 도전하여 내전을 일으켰다. [33] 한편 Badh라는 마르와니드 족장은 디야바크르를 장악하고 Samsam al-Dawla에게 그를 지역의 속국 통치자로 인정하도록 강요했다. 또한 Mu'ayyad al-Dawla(Buyids in Hamadan의 통치자 중 한명)도 이 기간 동안 사망했으며, Mu'ayyad al-DawlaVizier Sahib ibn 'Abbad 의 도움으로 Mu'ayyad al-Dawla의 영토의 통치자가 된 Fakhr al-Dawla가 계승하였다. Adud al-Dawla의 또 다른 아들 Abu Tahir Firuzshah는 자신을 Basra의 통치자로 세우고 "Diya 'al-Dawla"라는 타이틀을 딴 반면, 또 다른 아들인 Abu'l-Husain Ahmad"Taj al-Dawla"라는 타이틀을 가지고 Khuzistan의 통치자가 되었다.

 

Shirdil Abu'l-Fawaris (known by his title of "Sharaf al-Dawla") quickly seized Oman from Samsam al-Dawla, and in 983, the Turkic troops of Samsam al-Dawla mutinied against him, and left Iraq for Fars, but most of them were persuaded by his relative Ziyar ibn Shahrakawayh to stay in Iraq. However, Iraq was in grim affairs, and several rebellions occurred, which he however, managed to suppress, the most dangerous rebellion being under Asfar ibn Kurdawayh, who tried to make Abu Nasr Firuz Kharshadh (known by his title of "Baha' al-Dawla") the ruler of Iraq. During the same period, Samsam al-Dawla also managed to seize Basra and Khuzistan, forcing his two brothers to flee to Fakhr al-Dawla's territory.

 

Shirdil Abu'l-Fawaris( "Sharaf al-Dawla"라는 제목으로 알려진)Samsam al-Dawla로부터 오만을 신속하게 가로챘으며, 983 년에 Samsam al-Dawla의 투르크 군대가 그에 대하여 반란을 일으키고, Fars로 향해 이라크를 떠났다. 그러나 그들 대부분은 그의 친척 Ziyar ibn Shahrakawayh에 의해 이라크에 머무르도록 설득되었다. 그러나 이라크는 냉혹한 일에 처해 있었으며 여러 반란이 일어 났지만, 그는 이라크의 통치자를 Abu Nasr Firuz Kharshadh (known by his title of "Baha' al-Dawla")로 만드려고 하는 Asfar obm Kurdawayh의 가장 위험한 반란을 억눌렀다. 같은 시기 Samsam al-DawlaBasraKhuzistan을 점령하였고, 그의 두 형제는 Fakhr al-Dawla's territory로 도망치게 되었다.

 

During the mid-11th century, the Buyid amirates gradually fell to the Ghaznavid and Seljuq Turks. In 1029, Majd al-Dawla, who was facing an uprising by his Dailami troops in Ray, requested assistance from Mahmud of Ghazna.[35] When Sultan Mahmud arrived, he deposed Majd al-Dawla, replaced him with a Ghaznavid governor and ended the Buyid dynasty in Ray.[36][37]

 

11 세기 중반, the Buyid amirates 는 점차적으로 Ghaznavid Seljuq Turks로 떨어졌습니다. 1029 , Ray에서 그의 Dailami troops의 반란에 직면한 Majd al-Dawla(Buyids in Ray의 마지막 통치자)GhaznaMahmud에게 도움을 요청했다. Sultan Mahmud가 도착하자 그는 Mjdd al-Dawla를 퇴위시키고, 그를 가즈나 총재로 대체했으며, Buyids in Ray를 종식시켰다.

 

In 1055, Tughrul conquered Baghdad, the seat of the caliphate, and ousted the last of the Buyid rulers.[38] Like the Buyids, the Seljuqs kept the Abbasid caliphate as the titular ruler.[39]

 

1055 년에 Tughrul 은 칼리프의 자리 인 바그다드를 정복하고 마지막 Buyid 통치자를 쫓아 냈습니다 . Buyids와 마찬가지로 SeljuqsAbbasid caliphate를 명예직의 통치자로 유지했습니다.

 

< Government[edit] >

 

The Buyids established a confederation in Iraq and western Iran. This confederation formed three principalities - one in Fars, with Shiraz as its capital - the second one in Jibal, with Ray as its capital - and the last one in Iraq, with Baghdad as its capital. However, during their late period, more principalities formed in the Buyid confederation. Succession of power was hereditary, with fathers dividing their land among their sons.

 

Buyids는 이라크와 서부이란에서 연합을 설립했습니다. 이 동맹은 Shiraz를 수도로 하는 Fars 공국, Ray를 수도로 하는 Jibal 공국, 바그다드를 수도로 하는 이라크 공국이라는 세 개의 공국을 형성했다. 그러나 후기에는 Buyid 연합에서 더 많은 공국이 형성되었다. 권력의 승계는 유전적 이었고, 아버지들은 아들들에게 토지를 나눠줬다.

 

The title used by the Buyid rulers was amir, meaning "governor" or "prince". Generally, one of the amirs would be recognized as having seniority over the others; this individual would use the title of amir al-umara,[12] or senior amir. Although the senior amīr was the formal head of the Būyids, he did not usually have any significant control outside of his own personal amirate; each amir enjoyed a high degree of autonomy within his own territories. As mentioned above, some of the stronger amirs used the Sassanid title of Shahanshah. Furthermore, several other titles such as malik ("king"), and malik al-muluk ("king of kings"), were also used by the Buyids. On a smaller scale, the Buyid territory was also be ruled by princes from other families, such as the Hasanwayhids.

 

Buyid 통치자가 사용한 타이틀은 "goernor" 또는 "prince"를 의미하는 amir 였습니다. 일반적으로, amirs 중 하나는 다른 것보다 연공 서열이 있는 것으로 인식됩니다. 이 아미르는 amir al-umara , [12] 또는 senior amir라는 타이틀을 사용합니다. 비록 senior amirBūyids 의 공식 수장이었지만, 그는 일반적으로 자신의 아미레이트 밖에서 중요한 통제권을 갖지 못했습니다. 각 아미르는 자신의 영토 내에서 높은 수준의 자율성을 누렸습니다. 위에서 언급했듯이, 더 강한 아미르 중 일부는 Shahanshah라는 Sassanid 타이틀을 사용했습니다. 또한, malik( "king") malik al-muluk( "king of kings")과 같은 다른 타이틀도 Buyids에서 사용되었습니다. 작은 규모의 Buyid 영토는 Hasanwayhids와 같은 다른 가문의 prince가 통치했습니다.

 

 

Military[edit] 군사

 

During the beginning of the Buyid dynasty, their army consisted mainly of their fellow Daylamites, a warlike and brave people of mostly peasant origin, who served as foot soldiers. The Daylamites had a long history of military activity dating back to the Sasanian period, and had been mercenaries in various places in Iran and Iraq, and even as far as Egypt. The Daylamites, during a battle, normally bore a sword, a shield, and three spears. Furthermore, they were also known for their formidable shield formation, which was hard to break through.[40]

 

Buyid 왕조가 시작되는 동안, 그들의 군대는 주로 농민 출신의 호전적이고 용감한 사람들 인 동료 Daylamites로 구성되었고 그들은 보병으로 복무했습니다. Daylamites는 사산 왕조 시대로 거슬러 올라가는 군사 활동의 오랜 역사를 가지고 있었고, 이란과 이라크의 여러 곳에서, 심지어 이집트 에서까지도 용병이었습니다. Daylamites는 전투 중에 일반적으로 칼, 방패 및 3 개의 창을 지녔습니다. 또한, 그들은 뚫기 어려운 강력한 방패 형성으로도 유명했습니다. [40]

 

But when the Buyid territories increased, they began recruiting Turks into their cavalry,[29] who had played a prominent role in the Abbasid military.[41] The Buyid army also consisted of Kurds, who, along with the Turks, were Sunnis, while the Daylamites were Shi'i Muslims.[42] However, the army of the Buyids of Jibal mainly composed of Daylamites.[43]

 

그러나 Buyid 영토가 증가하자 Abbasid 군대에서 두드러진 역할을 한 Turks를 기병대 안으로 모집하기 시작했습니다. Buyid 군대는 또한 터키인들과 함께 수니파 인 쿠르드족으로 구성되었다. 반면 the Daylamites은 시아파 무슬림 이었다. [42] 그러나, the Buyids of Jibal의 군대는 주로 Daylamites로 구성되었습니다.

 

The Daylamites and Turks often quarrelled with each other in an attempt to be the dominant force within the army.[44] To compensate their soldiers the Buyid amīrs often distributed iqtāʾs, or the rights to a percentage of tax revenues from a province (tax farming), although the practice of payment in kind was also frequently used.[45] While the Turks were favoured in Buyid Iraq, the Daylamites were favoured in Buyid Iran.[46]

 

DaylamitesTurks는 종종 군대 내에서 지배적인 세력이 되려고 서로 싸웠습니다. 군인들을 보충하기 위해 Buyid amīrs는 종종 iqtāʾ 또는 지방 ( 세금 경작 )의 세금 수입 비율에 대한 권리를 분배했지만, 현물 지급의 관행도 자주 사용되었습니다. Buyid Iraq에서는 Turks가 호의를 받은 반면, Buyid Iran에서는 the Daylamites 이 호의를 받았다.

 

 

 

< Religion[edit] > 종교

 

Like most Daylamites at the time, the Buyids were Shia and have been called Twelvers. However, it is more likely that they began as Zaydis.[47][48] As the reason of this turning from Zaydism to Twelverism, Moojen Momen suggests that since the Buyids were not descendants of Ali, the first Shi'i Imam, Zaydism would have urged them to install an Imam from Ali's family. For that reason Buyids tended toward Twelverism, which has an occulted Imam, which was more politically attractive to them.[47]

 

당시 대부분의 Daylamites와 마찬가지로 BuyidsShia였으며 Twelvers(열두 이맘파/ 시아파의 한 분파) 라고 불렸습니다. 그러나 그들이 Zaydis(자이드파/ 시아파의 한 분파)로 시작했을 가능성이 높습니다. [47] [48] Zaydism에서 Twelverism으로의 전환의 이유로, Moojen MomenBuyids가 최초의 Shi'i Imam Ali의 후손이 아니기 때문에, ZaydismAli의 가족으로부터 Imam을 설치하도록 촉구했을 것이라고 제안했습니다. 이런 이유로 Buyids는 신비한 이맘을 갖는 Twelverism를 향한 경향이 있었는데, 이는 그들에게보다 정치적으로 매력적이었습니다. [47]

 

The Buyids rarely attempted to enforce a particular religious view upon their subjects except when in matters where it would be politically expedient. The Sunni Abbasids retained the caliphate but were deprived of all secular power.[49] In addition, in order to prevent tensions between the Shia and the Sunnis from spreading to government agencies, the Buyid amirs occasionally appointed Christians to high offices instead of Muslims from either sect.[50]

 

Buyids는 정치적으로 편리할 경우를 제외하고는 그들의 주제에 대해 특정한 종교적 견해를 강요하려하지 않았다. The Sunni Abbasids은 칼리프를 유지했지만 모든 세속적 인 힘을 빼앗겼다. [49] 또한, 시아파와 수니파 사이의 긴장이 정부 기관으로 확산되는 것을 막기 위해 Buyid amirs는 때때로 어느 종파의 무슬림 대신에 기독교인을 고위직으로 임명했다. [50]

 

 

 

< Buyid rulers >

 

Major rulers[edit]

 

Generally, the three most powerful Buyid amirs at any given time were those in control of Fars, Jibal and Iraq. Sometimes a ruler would come to rule more than one region, but no Buyid rulers ever exercised direct control of all three regions.

 

일반적으로 특정 시점에서 가장 강력한 Buyid amirsFars , Jibal 및 이라크 를 통제하는 사람들이었습니다. 때때로 통치자가 둘 이상의 지역을 지배하게 되었지만 Buyid 통치자는 세 지역 모두를 직접 통제하지 않았습니다.

 

(1) Shiraz

(Buyids of Fars, 9341062)

 

(2) Ray

(Buyids of Jibal, 9431029)

 

(3) Baghdad

(Buyids of Iraq, 9451055)

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